Cykelblomsten Guldborgsund

Emner

  1. Geografi: Landskabsdannelse, landskabstyper, kortlæsning, målestoksforhold, gennemsnitsberegning.
  2. Folkesundhed: Eleverne laver en statistisk undersøgelse af, hvor meget motion eleverne dyrker om ugen.
  3. Folkesundhed: Eleverne undersøger kommunens indsatser i forhold til folkesundhed.
  4. Folkesundhed: Lad eleverne udarbejde forslag til aktiviteter, events m.m., der kan højne folkesundheden i kommunen. Lad dem gennemføre et af forslagene.
  5. Turisme: Eleverne skaber sig et overblik over cykelruter på Lolland-Falster.
  6. Turisme: Eleverne undersøger, hvilken betydning cykelturismen har for kommunen, herunder afledt økonomi som restaurationsbesøg, overnatninger m.v.
  7. Emnet er meget velegnet til den fælles naturfaglige prøve.

Åben skole

Lad eleverne cykle en eller flere af cykelruterne.

Inviter en repræsentant for Cykelblomsten som gæstelærer: Hvorfor arbejder man med at lave cykelruter, hvordan gør man… (http://sundruten.dk/)