Kystnære cykel- og vandrestier

Emner

  1. Geografi: Landskabsdannelse, landskabstyper, kortlæsning, målestoksforhold, gennemsnitsberegning.

  2. Folkesundhed: Eleverne laver en statistisk undersøgelse af, hvor meget motion eleverne dyrker om ugen.

  3. Folkesundhed: Eleverne undersøger kommunens indsatser i forhold til folkesundhed.

  4. Folkesundhed: Lad eleverne udarbejde forslag til aktiviteter, events m.m., der kan højne folkesundheden i kommunen. Lad dem gennemføre et af forslagene.

  5. Turisme: Eleverne skaber sig et overblik over vandreruter på Lolland-Falster.

  6. Turisme: Eleverne undersøger, hvilken betydning vandreturismen har for kommunen, herunder afledt økonomi som restaurationsbesøg, overnatninger m.v.

  7. Emnet er meget velegnet til den fælles naturfaglige prøve.

Åben skole

Lad eleverne gå en eller flere af vandreruterne.
Inviter en repræsentant for Dansk Vandrelaug som gæstelærer. 
Inviter en præst til at fortælle om pilgrimsvandringer.
Inviter en kommunal medarbejder, der arbejder med vandreruter som gæstelærer.